Resumen en español:El presente proyecto busca determinar la viabilidad de la creación de una marca de ropa llamada DENVER, nombre que proviene del antiguo inglés “Dene” que quiere decir “Valle verde” o del latín “Decanus” es decir, “Jefe”. Se plantea una aproximación teórica y contextual de elementos asociados a; El emprendimiento, La Moda Circular y la Sostenibilidad como propuesta de valor en el presente proyecto. Por ello el nombre Denver, valle verde, haciendo alusión a lo sostenible y ambiental. De esta forma nace la idea que será desarrollada a lo largo de este trabajo, en el cual emplearemos instrumentos de medición cualitativo y cuantitativo, más una investigación de enfoque experimental, recolectando datos de un solo periodo de tiempo, buscando probar que es viable establecer la marca en el mercado local y nacional. Abstrac: This project seeks to determine the viability of creating a clothing brand called DENVER, a name that comes from the old English "Dene" which means "Green Valley" or from the Latin "Decanus" that is, "Boss". A theoretical and contextual approach is proposed, of elements associated with entrepreneurship, circular fashion and sustainability as a value proposition in this project. Therefore, the name Denver, green valley, alluding to the sustainable and environmental. In this way, the idea that will be developed throughout this work was born, in which we will use qualitative and quantitative measurement instruments, plus an experimental approach research, collecting data from a single period of time, seeking to prove that it is feasible to establish the brand in the local and national market.