espanolEl objetivo fue describir las competencias didacticas para la ensenanza de contenidos en matematica y lenguaje en la institucion educativa “Camilo Namen Frayia”, del Departamento El Cesar, Colombia. Se utilizaron los aportes de Zambrano (2017), Patino, Patino y Pulido, (2019), Castro, Cruz y Ojeda, (2020) y Herrera (2019). La investigacion fue descriptiva con diseno de campo; se aplico una entrevista estructurada en una muestra de 14 docentes de matematica y lenguaje. Como conclusiones se tuvo que las competencias didacticas para la ensenanza de contenidos en lenguaje son muy adecuadas, y poco adecuadas para la ensenanza de contenidos en matematica. EnglishThe objective was to describe the didactic competencies for teaching content in mathematics and language in the Educational Institution Camilo Namen Frayia, of the Department of El Cesar, Colombia. The contributions of Zambrano (2017), Patino, Patino and Pulido, (2019), Castro, Cruz and Ojeda, (2020) and Herrera (2019) were used. The research was descriptive with a field design; a structured interview was applied to a sample of 14 mathematics and language teachers. As conclusions, it was found that the didactic competences for teaching content in language are very adequate, and not very suitable for teaching of content in mathematics.