Abstract: Language plays a crucial role not only in the construction of culture but also in the emergence of cultural changes. The possibility of changing the attitudes of people by giving them a new vocabulary to build social realities whether national, gender or racial realities that allow them to access to opportunities to develop and use language to communicate and create relationships. This article presents a literature review about the role of culture in teaching a foreign language taking into account some pedagogical and didactic aspects involved in the teaching process. As the main result, it is concluded that it is impossible to teach a language without teaching the culture; the teacher becomes a mediator between foreign languages and culture, that is why certain aspects of teaching can influence the inclusion or exclusion of that elements in a foreign language classroom. Keywords : culture, foreign language teaching, intercultural teaching resources. Resumen: El lenguaje juega un rol crucial en la construccion de la cultura, pero tambien en el surgimiento de los cambios culturales. La posibilidad de cambiar la actitud de las personas proporcionandoles un nuevo vocabulario para construir las realidades sociales, ya sean nacionales, de genero o raciales que les permitan acceder a oportunidades para desarrollar y utilizar el lenguaje para comunicarse y crear relaciones. Este articulo presenta una revision de literatura sobre el papel de la cultura en la ensenanza de una lengua extranjera, teniendo en cuenta algunos aspectos pedagogicos y didacticos involucrados en el proceso de ensenanza. Como resultado principal, se confirma que es imposible ensenar un idioma sin ensenar la cultura.; el profesor se convierte en un mediador entre las lenguas extranjeras y la cultura, es por ello que ciertos aspectos de la ensenanza pueden influir en la inclusion o exclusion de ese elemento en un aula de idiomas extranjeros. Palabras claves: cultura, ensenanza de lenguas extranjeras, recursos de ensenanza intercultural.