Abstract. Teacher development is the process to qualify teachers' abilities, competences, and knowledge in order to develop a pedagogical process into a specific approach. In other words, it helps teachers to be more proficient in language, didactic, pedagogy or in a specific subject area, based on the principles of an approach, in this case, Content-Based Language Teaching (henceforth CBLT). This review paper focuses on the process of teacher development into CBLT; it first presents a set of main categories or statements that offer a guide for a successful CBLT teacher development, reviewing important authors who present theories based on different research works that finally give specific annotations to take into account in this process. Then, it describes a list of teacher competences to implement CBLT, followed by a categorization of different strategies and process development to train teachers in regards to its implementation. Finally, there is a description of different teachers' perceptions about their experience as CBLT teachers. Keywords: Content based language teaching (CBLT), language skills, language teaching training Resumen: La capacitacion docente es el proceso mediante el cual, los maestros cualifican habilidades, competencias y conocimientos con el fin de desarrollar un proceso pedagogico en un enfoque determinado. En otras palabras, ayuda a los maestros a alcanzar mas dominio de un idioma, de la didactica, de la pedagogia o en un area especifica, basado en los principios de un enfoque, en este caso, el enfoque en ensenanza de la lengua basado en contenidos (CBLT). Este articulo de revision se centra en el proceso de desarrollo de los maestros en CBLT. En primer lugar, se presenta un conjunto de categorias que ofrecen una guia para una capacitacion exitosa dentro del CBLT, basandonos en teorias propuestas por autores importantes que llevaron a cabo diferentes investigaciones. Finalmente, se expone una descripcion de las diferentes experiencias de los docentes dentro de CBLT. Palabras claves: Ensenanza de lenguas basada en contenidos, competencias de la lengua, capacitacion en la ensenanza de las lenguas