This study attempted to explore the effects of task planning on young Iranian EFL learners’ writing proficiency. More specifically, the study was intended to examine such effects on the three dimensions of language proficiency, namely complexity, accuracy, and fluency (CAF). In this study, 30 young Iranian University students with the intermediate level of proficiency were selected from Khatam ol-Anbia University in Tehran, Iran. All the participants were randomly assigned into the control and experimental groups. The Oxford placement test was run in order to make sure that the two groups were homogeneous. Afterward, a series of writing tasks were developed to examine participants’ performance in writing. In the experimental group, the participants were supposed to do task planning based on the instruction they received from the instructor, while in the control group, participants, although instructed about the planning, were not required to do so. The results of the study indicated that task planning had positive effect on almost all the dimensions of language proficiency. This implies that EFL teachers can be very hopeful to successfully apply task planning in their classes because learners are willing to adapt themselves to this new area of language teaching. Eventually, it is believed that the results of such research will encourage EFL teachers and learners to use task planning and have more positive attitude towards it.Impacto de la planificacion de tareas en la fluidez, exactitud y la complejidad al escribir: un estudio de caso en estudiantes universitarios de IranResumen:Este estudio intento explorar los efectos de la planificacion de tareas en el dominio de la escritura en ingles como lengua extranjera en universitarios de Iran. Especificamente, el estudio tenia la intencion de examinar dichos efectos en las tres dimensiones del dominio del idioma, a saber, la complejidad, la precision y la fluidez. En este estudio, 30 jovenes estudiantes universitarios iranies con un nivel intermedio fueron seleccionados de la Universidad Khatam ol-Anbia en Teheran, Iran. Todos los participantes fueron asignados al azar en los grupos control y experimental. Se aplico el Oxford Placement Test para verificar que ambos grupos fueran homogeneos. Posteriormente, se desarrollaron una serie de tareas de escritura para examinar el desempeno de los participantes. En el grupo experimental, los participantes debian hacer una planificacion de tareas basada en una instruccion que recibieron del instructor, mientras que en el grupo de control, los participantes, aunque recibieron instrucciones sobre la planificacion, no estaban obligados a hacerlo. Los resultados del estudio indicaron que la planificacion de tareas tuvo un efecto positivo en casi todas las dimensiones de la competencia linguistica. Esto implica que los profesores pueden aplicar con exito la planificacion de tareas en sus clases porque los alumnos estan dispuestos a adaptarse a esta nueva area de la ensenanza de idiomas. Eventualmente, se cree que los resultados de esta investigacion alentara a los maestros y aprendices a usar la planificacion de tareas y tener una actitud mas positiva hacia ella.