Abstract This research paper presents the results of a study conducted in order to plan the market entry of a new brand of cheese produced by a dairy cooperative located in the Colombian Caribbean, with support from state and private entities. A projective technique of free association was used to research the perception of both the consumer and the distributor. This technique was applied to over 340 people in several cities, some in the Caribbean region and others in the Andina Region. The association of words showed spontaneous responses, and higher rate of response for the open questions than of any another type. Also it was possible to combine the results with quantitative data about the size of the market and it was easy to implement and analyze. Resumen El presente articulo de investigacion presenta los resultados de un estudio que se realizo con el fin de planear el ingreso al mercado de una nueva marca de queso elaborada por una cooperativa ubicada en el Caribe colombiano, con apoyo de entidades estatales y privadas. En su desarrollo se uso la tecnica proyectiva de asociacion libre para investigar la percepcion del consumidor y tambien la del distribuidor. Esta tecnica se aplico a mas de 340 personas de cada segmento en varias ciudades, unas de la region Caribe y otras de la region Andina. La asociacion de palabras arrojo respuestas espontaneas y una mayor tasa de respuesta que las preguntas abiertas de otro tipo. Tambien permitio combinar los resultados con datos cuantitativos sobre el tamano del mercado y fue sencilla de aplicar y analizar.
Tópico:
Agricultural and Food Production Studies
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FuenteDOAJ (DOAJ: Directory of Open Access Journals)