Abstract Bullying as behavior that leads to complications in classroom coexistence would have deficiencies associated with emotional skills. Following the ideas of Mayer and Salovey (2007); Fernandez-Berrocal and Extremera (2004), emotional intelligence and bullying rate from a hundred volunteer students of psychology at a private university in Barranquilla, were compared. They were also applied the tests: TMMS-24 Fernandez- -Berrocal, Extremera and Ramos (2006) and the checklist my life at the university adapted from My life at school of Arora (1989) by Vasquez, Avila, Marquez, Martinez & Mercado (2008). Although they are not conclusive, the results suggest appropriate emotional intelligence and low bullying rate in most of participants; however we must not ignore the probability of manifestations of these behaviors in other members of the sample. For this reason, we suggest to adequate spaces for the strengthening of attention, clarity and emotional restoration skills to counteract manifestations of aggressive behaviour in the classroom. Resumen El bullying, como conducta que genera complicaciones en la convivencia en el aula, tendria como factor asociado deficiencias en las habilidades emocionales. Siguiendo las ideas de Mayer y Salovey (2007); Fernandez-Berrocal y Extremera (2004), se compararon la inteligencia emocional y el indice de bullying de 100 estudiantes voluntarios de Psicologia de una universidad privada de Barranquilla, aplicandoseles el TMMS-24 de Fernandez-Berrocal, Extremera y Ramos (2006) y la lista de chequeo Mi vida en la Universidad adaptado de Mi vida en la Escuela de Arora (1989) por Vasquez, Avila, Marquez, Martinez y Mercado (2008). Aun cuando no son concluyentes, los resultados si bien sugieren adecuada inteligencia emocional y bajo indice de bullying en la mayoria de los participantes, no debe descartarse la probabilidad de aparicion de estas conductas en los restantes miembros de la muestra, por lo cual se sugiere la creacion de espacios propicios para el fortalecimiento de habilidades de atencion, claridad y reparacion emocional que contrarresten al aparicion de conductas agresivas y maltratantes en las aulas.