Abstract Inhibitory control is the cognitive process responsible for the intentional and voluntary control, it means, the suppression of immediate responses requiring motor interference or behavioral inhibition. In this research, the multidimensional scale of behavior BASC-Teachers was used as a tool, for the description of executive behavior in the dimensions of behavioral control, emotional control, attention control and problem solving skills. We selected 52 children from 6 to 11 years old with family Attention Deficit Disorder Hyperactivity-ADHD and a control group. The main finding indicates that the dimension of executive behavior “problem solving” statistically and clinically differentiated children affected and not affected by ADHD, yielding in particular a lower score on the affected children. These results from the BASC-Executive validate the hypothesis regarding the presence of an alteration in the inhibitory behavioral control underlying the symptoms of ADHD. Resumen El control inhibitorio es el proceso encargado del control intencional-voluntario, es decir, de la supresion de respuestas inmediatas que requieran interferencia motora o inhibicion conductual. En la presente investigacion, se utilizo como instrumento la escala multidimensional de la conducta BASC-Maestros para la descripcion de las conductas ejecutivas en las dimensiones: control de la conducta, control emocional, control de la atencion y capacidad de resolucion de problemas. Se seleccionaron 52 ninos de 6 a 11 anos con Trastorno por Deficit de Atencion Hiperactividad-TDAH familiar y un grupo control. Como principal hallazgo, se indica que la dimension de conducta ejecutiva “solucion de problemas” diferencio estadistica y clinicamente a los ninos afectados y no afectados de TDAH, arrojando en particular una puntuacion mas pobre en los ninos afectados. Estos resultados del BASC- Ejecutivo validan la hipotesis relativa a la presencia de una alteracion en el control inhibitorio conductual subyacente a los sintomas de TDAH.