espanolLa suposicion de la obediencia estricta, y las demas caracteristicas de la sociedad bien ordenada (SBO), es una considerable idealizacion que hace Rawls de las circunstancias historicas reales en las que existen las sociedades contemporaneas. De alli la objecion de que todo el proyecto de la justicia como equidad es inutil, pues de nada sirve saber cuales serian los principios de la justicia para una SBO que solamente existe en la teoria. Los objetivos de este articulo son aclarar el significado de la suposicion de una SBO del que se ocupa una teoria ideal, indicar las relaciones de este tipo de teoria con la metodologia de la filosofia politica y la nocion de factibilidad y re-evaluar la objecion de inutilidad a la luz de estas consideraciones. Se propone una respuesta doble a la objecion de inutilidad derivada de obra de Rawls. EnglishT h e a s s u m p t i o n o f s t r i c t obedience, and other features of the well ordered society (WOS), is a great idealization that Rawls does from the actual and historical circumstances in which contemporary societies exist. From there comes the objection according to which the whole project of justice as fairness is just useless, for it has no purpose at all to know what would it be the principles of justice for a well ordered society that only exist in theory. The aims of this paper are to make clear the meaning of the well ordered society�s assumption - the society which the ideal theory takes care of -; to point out the links between this kind of theory and the methodology of the political philosophy and the notion of feasibility; and to look again the useless objection in the light of the above considerations. Before the useless objection, it is proposed a twofold answer that could be inferred from Rawls work.
Tópico:
Political Philosophy and Ethics
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FuenteDOAJ (DOAJ: Directory of Open Access Journals)