This paper presents a review of studies on pre-service teachers’ beliefs about teaching. The purpose of the article is to show teacher educators the relevance of exploring such issue in the classroom. Preservice teachers come into the teaching profession with beliefs about teaching; sometimes they are aware of them, other times they are not. The studies reviewed in this paper demonstrate that when teacher educators ascertain this principle, they clearly integrate it in their syllabi thus aiding preservice teachers to acquire awareness of their entering beliefs about teaching and to experience changes in them so that explicit beliefs guide and inform the act of teaching. Teacher educators assist this process through reflection, course content, and learning activities, as well as by engaging in research activities. En este articulo se presenta una revision de varios estudios sobre las creencias de los docentes en formacion acerca de la ensenanza. El proposito es mostrar a los educadores de docentes en formacion la relevancia de explorar este tema en el salon de clase. Los profesores en formacion entran a la profesion docente con creencias acerca de la ensenanza; algunas veces son conscientes de estas, otras veces no. Los estudios aqui citados demuestran que cuando los educadores de docentes en formacion asumen este principio, lo integran claramente en el curriculo, y de este modo ayudan a los docentes en formacion a ser conscientes de sus propias creencias iniciales y a transformarlas, de tal forma que les guien e informen acerca de su labor pedagogica. Los educadores apoyan este proceso por medio de la reflexion, los contenidos, las actividades de aprendizaje y las actividades investigativas.
Tópico:
Teacher Education and Leadership Studies
Citaciones:
17
Citaciones por año:
Altmétricas:
No hay DOI disponible para mostrar altmétricas
Información de la Fuente:
FuentePROFILE Issues in Teachers Professional Development