Today it is necessary to approach environmental topics with students in an interdisciplinary manner to mitigate the environmental damages that the Earth is suffering. In this paper we report an actionresearch and innovation study aimed at sensitizing students with respect to the care and preservation of the environment through the writing of short descriptive texts in English. The study had four stages: motivation, knowledge of ecological vocabulary, production of sentences and paragraphs, construction of short descriptive texts with the help of guidance questions and their publication in the school newspaper. The findings show that the procedure used in class promotes interdisciplinary work around environmental topics as well as the development of writing skills. Hoy en dia, es necesario abordar temas ambientales con los estudiantes, de manera interdisciplinaria, para mitigar los danos ambientales que esta sufriendo la tierra. En este articulo reportamos un estudio de investigacion-accion e innovacion que busco sensibilizar a los estudiantes acerca del cuidado y la preservacion del medio ambiente mediante la escritura de breves textos descriptivos en ingles. El estudio tuvo cinco etapas: motivacion; conocimiento de vocabulario ecologico; produccion de frases y parrafos; construccion de breves textos descriptivos –con la ayuda de preguntas orientadoras–, y la publicacion de los textos en el periodico escolar. Los resultados muestran que el proceso empleado en clase promueve el trabajo interdisciplinario en torno a temas ecologicos, asi como el desarrollo de habilidades escriturales.
Tópico:
Educational methodologies and cognitive development
Citaciones:
18
Citaciones por año:
Altmétricas:
No hay DOI disponible para mostrar altmétricas
Información de la Fuente:
FuenteDOAJ (DOAJ: Directory of Open Access Journals)