Curriculum design essentially improves education standards; however, for teachers it remains a taboo kept for academics. Nevertheless, curriculum design begins with teacher’s reflections. It goes from examining situations to piloting and adjusting proposals. This project involved teachers interested in improving the English learning process at a technical public school. The objective was designing a curriculum that conveyed community interests. First, documents describing existing curricular guidelines were analyzed, then surveys were applied, they evidenced strengths and weaknesses of the current program. Data interpretation showed mixed perceptions regarding the English programme among community members. Even teachers had different perceptions about curricular elements presented in school documents. This phenomenon leads us to consider the implications of a project regarding curriculum design. Key words: Curriculum, curriculum design, community interests, data analysis El diseno curricular es esencial para el mejoramiento educativo, pero los docentes lo creen exclusivo de academicos. Este parte de la reflexion docente, implica entre otras cosas el diagnostico de una situacion y la implementacion de una propuesta. El proyecto fue realizado por docentes interesados en mejorar los procesos de aprendizaje del ingles en un colegio tecnico. Se pretendio disenar un curriculo acorde con los intereses de la comunidad. Inicialmente se analizaron los documentos escolares existentes, se aplicaron encuestas que evidenciaron fortalezas y debilidades del programa. La interpretacion de datos mostro las diferentes percepciones de la comunidad respecto al programa de ingles; incluso los profesores concebian de manera diferente los elementos curriculares. Esto impulso la reflexion sobre el diseno curricular. Palabras claves: Curriculo, diseno curricular, intereses de la comunidad, analisis de datos
Tópico:
Literacy and Educational Practices
Citaciones:
3
Citaciones por año:
Altmétricas:
No hay DOI disponible para mostrar altmétricas
Información de la Fuente:
FuentePROFILE Issues in Teachers Professional Development