In this article I report the findings of a descriptive and interpretative qualitative study carried out in a public school in Bogota, Colombia. The study aimed at analyzing, describing and exploring teenage students’ social identity representation as observed in their participation in a learning community on Facebook. Data were collected from eight active participants through artifacts and semi-structured interviews in the Dragster Virtual Community on Facebook. Data analysis illustrated that teenagers’ ways of expressing themselves are manifested in conversations and posts and these interactions portray and reflect their social identity inside the group. Their social representations are evaluated, accepted, or denied by the other members in the asynchronous group. En este articulo reportamos los resultados de un estudio cualitativo, descriptivo e interpretativo llevado a cabo en una escuela publica en Bogota, Colombia. El objetivo fue analizar, describir y explorar la representacion de la identidad social de los estudiantes adolescentes de ingles como lengua extranjera, observando su participacion en una comunidad de aprendizaje en Facebook. Los datos de ocho participantes activos fueron recolectados a traves de artefactos y entrevistas semiestructuradas en la comunidad virtual Dragster, en Facebook. El analisis de los datos muestra que las expresiones que los adolescentes usan en las conversaciones y en los diferentes tipos de publicaciones reflejan su identidad social dentro del grupo. Sus representaciones sociales son evaluadas, aceptadas o rechazadas por los demas miembros del grupo asincronico.
Tópico:
Cultural and political discourse analysis
Citaciones:
10
Citaciones por año:
Altmétricas:
No hay DOI disponible para mostrar altmétricas
Información de la Fuente:
FuenteDOAJ (DOAJ: Directory of Open Access Journals)