This is a report on the experimental phase of a two-stage study on the effects of implicit-explicit grammar instruction regarding EFL students’ performance. The purpose of this phase was to investigate whether the methodologies of implicit and explicit EFL instruction account for the improvement of university students’ performance on a test over two grammar topics. Three groups were selected. Students in the implicit language classes had no explicit instruction on these topics which were taught through meaningful and contextualised listening, speaking, reading and writing activities. Students in the explicit language classes were taught the regular course plus additional exercises and drills in order to practise the grammatical features, and a control group was taught the regular course. The results indicate that students in the explicit instruction group achieved significantly higher scores than both the students in the implicit instruction group and the students in the control group on the performance tests. Key words: Grammar-Input, Implicit-Grammar, Explicit-Grammar, Grammar- Teaching, Quantitative-Research Este es un informe de la fase experimental de un estudio en dos etapas sobre los efectos de la ensenanza implicita y explicita de la gramatica en el desempeno de los estudiantes. El proposito de esta etapa era investigar si las metodologias implicita y explicita se relacionaban con el mejoramiento de estudiantes universitarios en una prueba sobre dos temas gramaticales. Se seleccionaron tres grupos: los estudiantes en el grupo de instruccion implicita no tuvieron ninguna instruccion explicita en los dos topicos que se ensenaron a traves de actividades significativas y contextualizadas en escucha, habla, lectura y escritura. El grupo de instruccion explicita tomo el curso regular ofrecido por la institucion mas actividades y ejercicios extras con el proposito de practicar los temas gramaticales ensenados; y el grupo de control tomo unicamente el curso regular. Los resultados indican que los estudiantes en el grupo de ensenanza explicita lograron resultados significativamente mas altos que los estudiantes en el grupo de ensenanza implicita y que los estudiantes del grupo de control. Palabras claves: Input-Gramatical, Gramatica-Implicita, Gramatica- Explicita, Ensenanza-Gramatica, Investigacion-Cuantitativa
Tópico:
Second Language Learning and Teaching
Citaciones:
4
Citaciones por año:
Altmétricas:
No hay DOI disponible para mostrar altmétricas
Información de la Fuente:
FuentePROFILE Issues in Teachers Professional Development