This article focuses on the development of a small-scale research project implemented in a public school in Bogota, Colombia with a group of fourth graders who study English as a foreign language. The main goal of this research is to determine the criteria my fourth graders use when assessing the worksheets I provided them with in the English class. The data collection techniques that support the proposal are questionnaires, semi-open interviews, and the teacher’s journal. This study prompted a more collaborative environment among teacher and students regarding a basic activity of the curriculum as the materials used in class. Finally, this paper emphasizes the importance of creating classrooms that are more democratic to enrich the educational process. Key words: Materials assessment, evaluation, assessment, democratic classrooms, English innovation, foreign language innovation, curriculum Este articulo se centra en el desarrollo de un proyecto de investigacion a pequena escala implementado en un colegio publico en Bogota, Colombia con un grupo de cuarto de primaria que estudia ingles como lengua extranjera. El principal fin de esta investigacion es determinar el criterio usado por mis estudiantes de cuarto de primaria cuando evaluan los talleres que yo diseno para la clase de ingles. Las tecnicas de recoleccion de datos que soportan esta propuesta son cuestionarios, entrevistas semiabiertas, y el diario del profesor como fuente secundaria. Este estudio promovio un ambiente de mayor dialogo entre profesor y estudiantes, teniendo en cuenta una actividad basica del curriculo como son los materiales usados en clase. Finalmente, este trabajo enfatiza en la importancia de crear salones mas democraticos para enriquecer el proceso educativo. Palabras claves: Evaluacion de materiales, evaluacion, seguimiento, salones democraticos, innovacion-ingles, innovacion-lengua extranjera, curriculo
Tópico:
Literacy and Educational Practices
Citaciones:
3
Citaciones por año:
Altmétricas:
No hay DOI disponible para mostrar altmétricas
Información de la Fuente:
FuentePROFILE Issues in Teachers Professional Development