Currently, the Colombian government is attempting to implement programs such as “Colombia Bilingue”. The effectiveness of this type of project depends on a number of factors, some of which do not have to do with policies or standardization, but with academic requirements and issues that might be neglected while focusing on the outcome rather than on the process of expecting foreign language learners to become proficient in a second or foreign language (L2). This paper examines the academic needs that have to be met in order to achieve government goals in a fair and rewarding way for teachers, students and stakeholders. Also, the way similar foreign language policies have been implemented in other countries is briefly described. Key words: Foreign language teaching, bilingualism, language policy, methodology En la actualidad el gobierno colombiano esta tratando de implementar el programa “Colombia Bilingue”. El exito de este tipo de iniciativas depende de varios factores, algunos de los cuales no estan relacionados con politicas o con estandares, sino con factores y requisitos academicos que pueden estar siendo dejados a un lado. Este articulo trata sobre las necesidades academicas que deben resolverse para lograr las metas propuestas por el gobierno, pero de forma que el proceso sea justo y gratificante para estudiantes, profesores y directivas. Asi mismo se aborda brevemente la forma como politicas sobre el aprendizaje de lenguas extranjeras se han puesto en marcha en otros paises. Palabras clave: Ensenanza de lenguas extranjeras, bilinguismo, politicas linguisticas, metodologia
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Second Language Learning and Teaching
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FuentePROFILE Issues in Teachers Professional Development