This article reports the findings of a qualitative research project that explored pre-service English teachers’ perceptions of and attitudes toward the aspects of culture and intercultural competence addressed in their English classes in the undergraduate programs at three Colombian universities. Findings reveal that pre-service teachers are mainly taught elements of surface culture and lack full understanding of intercultural competence. They also see culture as a separate aspect of their future teaching career. We provide alternatives so that pre-service teachers might overcome limitations of the teaching of culture as preparation for their future teaching career in the foreign language classroom. Este articulo reporta los hallazgos de una investigacion cualitativa que indago sobre las percepciones y las actitudes de los profesores en formacion en el area de ingles respecto a los contenidos culturales y la competencia cultural que se abordan en las clases de ingles, en tres universidades colombianas. Los hallazgos revelan que los docentes en formacion primordialmente tratan aspectos de la cultura superficial y no tienen total claridad de que es la competencia comunicativa intercultural. Tambien conciben la cultura como un aspecto desligado de su futura profesion docente. Se sugieren algunas alternativas para que los profesores en formacion puedan superar las limitaciones de la ensenanza de la cultura y se preparen para su futura carrera docente en el salon de ingles como lengua extranjera.
Tópico:
EFL/ESL Teaching and Learning
Citaciones:
33
Citaciones por año:
Altmétricas:
No hay DOI disponible para mostrar altmétricas
Información de la Fuente:
FuentePROFILE Issues in Teachers Professional Development