Complying with school regulations and teachers’ instructions is a basic principle of an excellent class; both novice and experienced teachers face challenging situations when getting into real classrooms, especially those related to classroom management. There are various reasons that explain discipline problems in public schools, as well as varied strategies beginning teachers create and try when coping with those challenges. This article reports an action research study on how this methodology helped a group of teacher-trainees overcome indiscipline in English as a foreign language classrooms at public schools, and align with professional development initiatives which focus on reflection and decision-making processes that the new Colombian policies demand from new teachers seeking a higher quality of education. Responder a las normas escolares y a las instrucciones de los profesores es un principio basico de una clase excelente. Tanto los profesores novatos como los experimentados enfrentan situaciones problematicas en las aulas de clase reales, especialmente en relacion con la disciplina. Hay varias razones que explican la indisciplina en los colegios publicos y tambien estrategias variadas que los profesores principiantes crean y ensayan para superar tal reto. Este articulo reporta un estudio de investigacion accion que ayudo a un grupo de profesores principiantes a superar la indisciplina en el aula de ingles en colegios publicos y a responder a iniciativas de desarrollo profesional con base en procesos de reflexion y toma de decisiones que las nuevas politicas educativas colombianas demandan de las nuevas generaciones de profesores para mejorar la calidad de la educacion.
Tópico:
Literacy and Educational Practices
Citaciones:
14
Citaciones por año:
Altmétricas:
No hay DOI disponible para mostrar altmétricas
Información de la Fuente:
FuenteDOAJ (DOAJ: Directory of Open Access Journals)