This project set out to investigate the extent to which the sources of English as a foreign language teachers’ pedagogical knowledge are acknowledged and addressed in a teacher education program in a public university in Colombia. It involved the participation of teacher educators and novice teachers as well as the analysis of documents. This research followed a qualitative design with an interpretive approach to inquiry, and the data used were semi-structured interviews and official documents. The results indicate that while most of the teacher educators appeared to be aware of the many sources of teachers’ pedagogical knowledge, novice teachers emphasized their initial teacher education and teaching experience as the only sources of their pedagogical knowledge. Este proyecto busco investigar hasta que punto las diferentes fuentes de conocimiento pedagogico de los docentes de ingles como lengua extranjera son reconocidas y abordadas en un programa de formacion inicial en una universidad publica en Colombia. El proyecto involucro la participacion de formadores de docentes y docentes principiantes y el analisis de documentos. La investigacion siguio un diseno cualitativo con un enfoque interpretativo y los datos utilizados fueron entrevistas semiestructuradas y documentos oficiales. Los resultados indican que mientras la mayoria de los formadores de docentes parecian ser conscientes de las muchas fuentes del conocimiento pedagogico de los docentes, los docentes principiantes enfatizaron su educacion inicial como docentes y la experiencia docente como las unicas fuentes de su conocimiento pedagogico.
Tópico:
Second Language Learning and Teaching
Citaciones:
6
Citaciones por año:
Altmétricas:
No hay DOI disponible para mostrar altmétricas
Información de la Fuente:
FuentePROFILE Issues in Teachers Professional Development