This article presents a partial report of a small qualitative research study that explored the students’ views of their learning during and after the implementation of formative procedures such as self-assessment, feedback, and conferences. The article also includes their perceptions about this implementation. The research was carried out with a group of students of English enrolled in an extension program of a Colombian public university. The results showed that formative assessment helped these learners to be aware of their communicative competence and to perceive the situations in which they developed this awareness; it also enabled them to experience success in their learning. Also, learners identified the purposes of this kind of assessment and perceived formative assessment as a transparent procedure. Este articulo presenta el reporte parcial de un pequeno estudio de investigacion de tipo cualitativo que exploro las percepciones de los estudiantes sobre su aprendizaje durante y despues de la implementacion de una evaluacion formativa sistematica y sus visiones sobre este tipo de intervencion. El estudio se llevo a cabo en un grupo de estudiantes de ingles pertenecientes a un programa de extension de ensenanza de lenguas extranjeras en una universidad publica colombiana. Los resultados mostraron que la evaluacion formativa ayudo a estos estudiantes a ser conscientes de su competencia comunicativa y a reconocer las situaciones en las que se genero tal conciencia; ademas, tambien les permitio experimentar exito en su aprendizaje. Asimismo, los estudiantes identificaron los propositos de este tipo de evaluacion, la cual percibieron como un proceso transparente.
Tópico:
Higher Education Teaching and Evaluation
Citaciones:
14
Citaciones por año:
Altmétricas:
No hay DOI disponible para mostrar altmétricas
Información de la Fuente:
FuentePROFILE Issues in Teachers Professional Development