This article contains the procedures and findings of an investigation carried out by a team of teachers with the purpose of motivating students to speak English. We observed students’ lack confidence to talk and that they had little motivation toward learning English. Thus, we used songs as a main resource in conjunction with different kind of activities thus giving students the opportunity to learn in a fun way during their first years of learning a foreign language. As a result of this research project, we found that learners could pronounce many words freely and accurately in a non-threatening environment. Students acquired new vocabulary and, the most important aspect, they were motivated to learn English. Este articulo presenta los procedimientos y resultados de una investigacion realizada por un grupo de maestras, cuyo proposito era motivar a estudiantes de grado sexto a hablar en ingles. Observamos en los estudiantes inseguridad para hablar y poca motivacion para aprender ingles. Por ello, optamos por usar canciones para articularlas a diferentes tipos de actividades, con el fin de darles a los estudiantes la oportunidad de aprender de manera divertida en sus primeros anos de aprendizaje de una lengua extranjera. Con este proyecto de investigacion logramos que los estudiantes pudieran pronunciar muchas palabras libre y correctamente en un ambiente de aprendizaje armonioso. Los estudiantes adquirieron vocabulario nuevo y, lo mas importante, se motivaron a aprender ingles.
Tópico:
Second Language Acquisition and Learning
Citaciones:
23
Citaciones por año:
Altmétricas:
No hay DOI disponible para mostrar altmétricas
Información de la Fuente:
FuenteDOAJ (DOAJ: Directory of Open Access Journals)