In this article we aim at showing partial results of a study about the profiles of English as a Foreign Language (EFL) teachers in both public and private primary and secondary strata 1-4 schools in Cali, Colombia. Teachers’ methodological approaches and practices are described and analyzed from a sample of 220 teachers. Information was gathered from surveys, interviews and institutional documents. The quantitative information was processed with the Statistical Package for the Social Sciences and Excel while the qualitative information (from a survey and focal interviews) was analyzed hermeneutically. An analysis grid was used for the examination of institutional documents (area planning, syllabi, and didactic materials). Teachers’ methodology (approaches/methods), lessons, activities, objectives, curricula, syllabi and evaluation are analyzed in the light of literature in the field. Finally, we discuss the implications of methodological approaches. En este articulo se presentan los resultados parciales de una investigacion sobre los perfiles de los profesores de ingles como lengua extranjera que ensenan en colegios de educacion basica primaria y secundaria, publicos y privados, de estratos 1 a 4 en Cali, Colombia. Se describen y analizan sus enfoques y practicas metodologicas a partir de una muestra de 220 docentes. Se obtuvo informacion cualitativa y cuantitativa por medio de encuestas, entrevistas y documentos institucionales. La informacion cuantitativa se proceso con el software Statistical Package for Social Sciences y Excel, mientras que la informacion cualitativa se analizo hermeneuticamente. Se uso una rejilla de analisis para el examen de los documentos institucionales (planes de area, programas, y materiales didacticos). La metodologia (enfoques/metodos), clases, actividades, objetivos, curriculo, programas y evaluacion se analizan a partir de la literatura especializada en el campo. Finalmente, se discuten las implicaciones de estos enfoques metodologicos.
Tópico:
Literacy and Educational Practices
Citaciones:
10
Citaciones por año:
Altmétricas:
No hay DOI disponible para mostrar altmétricas
Información de la Fuente:
FuentePROFILE Issues in Teachers Professional Development