The purpose of the project was to demonstrate and account for a process of reflection on those significant experiences that provides a driving range, and even more from working with educational robotics, so it tends to highlight what he perceives a teacher when see beyond the momentary and gets on with the task of discovering what throws practice and that brings value to their work and training. This experiences are not just for college students , also students in their last year of high school from different educational institutions participated in the robotics club Uniminuto , based on these experiences , reflections were made about the importance of educational robotics , and to implement this kind of space for the teaching and practice of robotics. Introduccion El presente articulo presenta observaciones de las experiencias obtenidas en el club de robotica durante el segundo semestre de 2013 y el primer semestre de 2014. Es de vital importancia dar a conocer las experiencias que se vivencian entre los estudiantes de ultimo grado de bachillerato, que participan de los talleres que brinda el club de robotica de UNIMINUTO, tener un acercamiento a sus percepciones acerca de la robotica y la tecnologia y evidenciar el proceso de ellos desde el inicio de los talleres hasta finalizar. El espacio que se brinda en el club de robotica es un ambiente de aprendizaje propicio para que los estudiantes vivencien nuevas experiencias y, a traves de la robotica, puedan fortalecer su creatividad, su iniciativa y despertar en ellos el interes por los temas referentes a la robotica.