Book Review| January 01 2024 Review: Cold War in the White Cube: U.S. Exhibitions of Latin American Art, 1959–1968, by Delia Solomons Cold War in the White Cube: U.S. Exhibitions of Latin American Art, 1959–1968, by Delia Solomons. University Park: Pennsylvania State University Press, 2023. 230 pages. Hardcover $114.95. Nadia Moreno Moya Nadia Moreno Moya Universidad Nacional de Colombia sede Medellín Search for other works by this author on: This Site PubMed Google Scholar Latin American and Latinx Visual Culture (2024) 6 (1): 132–133. https://doi.org/10.1525/lavc.2024.6.1.132 Views Icon Views Article contents Figures & tables Video Audio Supplementary Data Peer Review Share Icon Share Facebook Twitter LinkedIn Email Tools Icon Tools Get Permissions Cite Icon Cite Search Site Citation Nadia Moreno Moya; Review: Cold War in the White Cube: U.S. Exhibitions of Latin American Art, 1959–1968, by Delia Solomons. Latin American and Latinx Visual Culture 1 January 2024; 6 (1): 132–133. doi: https://doi.org/10.1525/lavc.2024.6.1.132 Download citation file: Ris (Zotero) Reference Manager EasyBib Bookends Mendeley Papers EndNote RefWorks BibTex toolbar search Search Dropdown Menu toolbar search search input Search input auto suggest filter your search All ContentLatin American and Latinx Visual Culture Search Este libro examina un conjunto de exposiciones dedicadas al arte de los países de América Latina y realizadas en los Estados Unidos en el período de tiempo que discurrió entre el éxito de la Revolución cubana (1959) y el declive del programa Alianza para el Progreso (c. 1968). Para la historiadora del arte Delia Solomons, en dicho período tuvo lugar un boom expositivo en los Estados Unidos que fraguó narrativas y representaciones sobre el arte de América Latina, especialmente desde un formalismo situado en los montajes de las exposiciones y en las voces de curadores y críticos estadounidenses de la época. Tal formalismo es un problema central para la autora, quien recuerda que la ilusión del cubo blanco como espacio impoluto en el cual el mundo exterior no debía entrar –y que planteó Brian O’Doherty en los años setenta– “has been shattered, as contemporary discourse recognizes museums as fraught spaces... You do not currently have access to this content.