This proposal is made within the framework of the Research Seedbed in Statistical Education [SIEdEst] of the National Pedagogical University. It focuses on socializing with the academic community didactic materials built to contribute to the development of skills and abilities of the transnumeration component, as part of the training of statistically educated citizens. These materials are the result of the study that was carried out during the development of the degree work called Statistical Culture from the Transnumeration: An Inclusive Space for the Teaching of Statistics. A data table written in Braille, a 3D contingency table, a statistical conveyor, among other materials, allowed the management of virtual classes with a blind student and a regular student. La presente propuesta se formula en el marco del Semillero de Investigación en Educación Estadística [SIEdEst] de la Universidad Pedagógica Nacional. Se centra en socializar con la comunidad académica materiales didácticos construidos para aportar al desarrollo de las destrezas y habilidades propias del componente de transnumeración, como parte de la formación de ciudadanos estadísticamente cultos. Estos materiales son fruto del estudio que se llevó a cabo durante el desarrollo del trabajo de grado denominado Cultura estadística desde la transnumeración: un espacio inclusivo para la enseñanza de la estadística. Una tabla de datos escrita en Braille, una tabla de contingencia en 3D, un transportador estadístico, entre otros materiales, permitieron la gestión de clases virtuales con un estudiante ciego y un educando regular.
Tópico:
Business, Innovation, and Economy
Citaciones:
0
Citaciones por año:
No hay datos de citaciones disponibles
Altmétricas:
0
Información de la Fuente:
FuenteBridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics