It has been described that teachers' conceptions determine their educational practice.Evaluation can influence the success or failure of students in school. For this reason, teachers'conceptions of evaluation are important to guide their professional development and evaluativepractice. The purpose of this investigation was to identify and categorize the conceptions aboutevaluation in a group of 14 Medical Education master students at a Colombian university duringan evaluation course. Qualitative research was carried out with thematic analysis of the writteninformation collected at the beginning, during, and at the end of the evaluation course. Prior to theanalysis of the documents, the signing of the informed consent by the participants and compliancewith the ethical requirements of research in humans were guaranteed. It was identified that thepreconception about evaluation was focused on the grade. During the course, this preconceptionevolved towards a holistic conception, immersed in the teaching-learning process in whichmultiple actors and resources are involved, and with a clearly formative purpose. For this reason,the documentation of the conceptual transformation on evaluation highlights the need for formaltraining in evaluation focused on health teachers. Se ha descrito que las concepciones de los docentes condicionan su práctica educativa. La evaluación, puede influir en el éxito o frcaso escolar de los estudiantes; por esto, las concepciones sobre evalución de los docentes cobran importancia para guiar su desarrollo profesional y ejercicio evaluativo. El objetivo de este trabajo fue identificar y categorizar las concepciones sobre evaluación de un grupo de 14 maestrandos de Educación Médica en una universidad colombiana durante el segundo semestre de 2020, en el transcuso de un curso de evaluación. Se realizó una investigación cualitativa con an´álisis temático de la información escrita recolectada al inicio, durante y al final del curso de evaluación. Previo al análisis de los documentos, se garantizó el consentimiento informado de los participantes y el cumplimiento de los requisitos éticos de la investigación en humanos. Se identificó que la preconcepción del grupo sobre evaluación estaba centrada en la calificación. Durante el curso, esta preconcepción evolucionó hacia una concepción holística, inmersa en el proceso de enseñanza aprendizaje en donde se involucran múltiples actores, recursos y con un proposito formativo. Es por ello por lo que, la documentación de las transformación conceptual sobre evaluación resalta la necesidad de un entrenamiento formal en evaluación dirigido a los docentes de profesionales de la salud