Renal Monomorphology in COVID-19 with Acute Renal Insufficiency Abstract. A 78-year-old ventilator-dependent COVID-19 patient developed severe renal failure with an estimated glomerular filtration rate of 20 ml/min per 1.73 m2 and nephrotic proteinuria. Sonography showed echo-dense and enlarged kidneys with high resistance indices (>0.8). Echocontrast sonography showed a delayed renal perfusion. In the further course of the disease renal function recovered, kidney size decreased and the renal perfusion normalized. An acute COVID-19-associated interstitial nephritis is postulated.Zusammenfassung. Ein 78-jähriger beatmungspflichtiger COVID-19-Patient entwickelte eine schwere Niereninsuffizienz mit einer geschätzten glomerulären Filtrationsrate von 20 ml/min pro 1,73 m2 und einer nephrotischen Proteinurie. Sonografisch imponierten echodichte und vergrösserte Nieren mit hohen Resistenzindizes (>0,8). In der Echokontrastsonografie zeigte sich eine verspätete Nierenperfusion. Im weiteren Verlauf erholte sich die Nierenfunktion, die Nierengrösse nahm ab und die Nierenperfusion normalisierte sich. Eine akute COVID-19-assoziierte interstitielle Nephritis wird postuliert.