A rubric was developed to evaluate laboratory reports written by undergraduate students of astronomy and astrophysics from Universidad Catolica de Chile. The process of elaboration, peer validation, and application of the rubric to the evaluation of written tasks extended from August 2011 to August 2012. The instrument proved to be effective as an assessment tool that guides teachers towards the fundamental criteria that must be considered when evaluating their students’ writing. Moreover, the instrument provides useful guidelines to direct students’ attention towards the critical components of the laboratory report genre. Se elaboro una rubrica para evaluar informes de laboratorio escritos por estudiantes de pregrado de la carrera de Astronomia y Astrofisica de la Universidad Catolica de Chile. El proceso de elaboracion, aplicacion y posterior validacion de la rubrica por expertos abarco desde agosto del 2011 hasta el mismo mes del 2012. El instrumento mostro efectividad como una herramienta que guia a los profesores hacia los criterios fundamentales que deben considerarse cuando se evaluan informes de laboratorio. Ademas, la rubrica propuesta establece parametros que enfocan la atencion del estudiante hacia las caracteristicas fundamentales del genero informe de laboratorio.
Tópico:
Higher Education Teaching and Evaluation
Citaciones:
6
Citaciones por año:
Altmétricas:
0
Información de la Fuente:
FuentePROFILE Issues in Teachers Professional Development